Skip to content

THEORETICAL FOUNDATIONS OF TEACHING COMMUNICATION STRATEGIES IN ENGLISH


pdfMaryna V. Arapaki
PhD, Lecturer at the Department of Language Training
Odessa State University of Internal Affairs,
Odessa, Ukraine
email: amv22od@gmail.com
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9437-0421

DOI: https://doi.org/10.24195/2616-5317-2025-40.2


SUMMARY

Теорія мови, комунікативна компетенція, функціональний підхід до використання мови, дискурс-аналіз і соціолінгвістичні міркування в основному складають теоретичні засади комунікативного підходу до викладання мови. Серед основних принципів слід назвати фокус на комунікації, прагнення уникати постійного виправлення помилок та відведення граматиці належного місця. У статті представлено комплексний аналіз комунікативного підходу до викладання англійської мови з фокусом на інтерактивній і комунікативній компетенції. Проаналізовано пріоритетність змістовного спілкування, діяльність, орієнтовану на учня, використання мови в реальному житті, різні стратегії викладання англійської мови, такі як навчання на основі завдань та групові дискусії, з акцентом на їхній ефективності в покращенні навичок говоріння, аудіювання, читання та письма.


Key words:навчання, методи викладання, комунікація, лінгвістика, юридичні документи, викладання англійської мови, засвоєння мови.


REFERENCES

Baibakova O. O. (2019). On the problem of teaching professional foreign language communication to future physicists-researchers. Scientific Bulletin of UzhNU. Series: Pedagogy. Social work. Issue 26. Uzhhorod : UzhNU, pp. 17–20.
Hors’ka M. O. (2016). Features of professional training of police officers in modern conditions. Features of Police Training in the Context of Reforming the System of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Collection of Materials of the First International Scientific and Practical Conference (Kharkiv, 20 May 2016. Ministry of Internal Affairs of Ukraine, Department of Patrol Service. 2016. Ministry of Internal Affairs of Ukraine, Patrol Department. Police of Ukraine, Kharkiv National University of Internal Affairs, Department of Specialised Physical Training). Kharkiv : KHN, pp. 116–120.
Nikolaieva Zh. V. (2017). Teaching foreign languages at universities in the context of the Common European Framework of Reference for Languages. Scientific works. Pedagogical sciences. No. 29, pp. 127–130.
Northcott J. (2021). Language education for lawyers. URL: https://www.academia.edu/1146523/Language_education_for_ law_professionals.
On approval of the Concept of Education Reform in the Ministry of Internal Affairs of Ukraine (2021). Order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine of 25 November 2021. No. 1252.
Pritha Roy Chowdhury (2021). How important is English for a career in law? URL: https://news.careers360.com/how-important-english-for-career-in-law.
Shramko H. (2020). On the Importance of English for Lawyers. URL: https://pravokator.club/news/pro-vazhlyvist-anglijskoyi-movy-dlya-yurystiv/