Перейти до контенту

ПІЗНАВАЛЬНІ АСПЕКТИ КОНФУЦІАНСЬКОГО СВІТОГЛЯДУ (НА МАТЕРІАЛІ «ЛУНЬ ЮЙ»)


pdfЮлія Стоянова

аспірантка кафедри перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики
Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний
університет імені К. Д. Ушинського»
Одеса, Україна

e-mail: stoyanova97@icloud.com
ORCID ID: https://orcid.org/0000–0001–8534–7617

Ольга Александрова

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов гуманітарних факультетів Одеського національного університету ім. І. І. Мечникова
Одеса, Україна

e-mail: olgaaleks2016@gmail.com

ORCID ID: https://orcid.org/0000–0002–1224–5916

DOI:https://doi.org/10.24195/2616-5317-2022-34-6


Ключові слова: конфуціанство, дух навчання, «Лунь Юй», аналекти Конфуція, Конфуцій.


АНОТАЦІЯ

У статі аналізується трактат Конфуція «Лунь Юй», що з погляду літератури є найважливішим внеском у розвиток освіти не тільки КНР, а також і усього світу. Конфуціанство (особливо просвітницькі ідеї) є основним підґрунтям традиційної культури китайської нації та духовною опорою, що підтримує довгостроковий розвиток китайської нації. Конфуціанство відіграє незамінну роль в китайській політиці та суспільстві вже понад дві тисячі років. У тривалому процесі розвитку традиційного конфуціанства найбільш фундаментальною причиною, через яку його можна відрізнити від даосизму, моїзму, інь-ян, а також буддизму, західного християнства, ісламу тощо, є особлива увага до морального виховання людей. Конфуціанська освіта є основним напрямом стародавньої китайської освіти, вона найкраще відображає основні характеристики китайської класичної культурної освіти і є безцінним багатством в історії освіти Китаю та в усьому світі. Проте конфуціанська педагогічна думка має свій історичний процес розвитку, а її зміст і форма висловлювання неоднакові на різних історичних етапах, тому, щоб справді осягнути суть і використати минуле для сьогодення, ми повинні спочатку зробити історичний аналіз конфуціанської педагогічної думки.

Матеріалом дослідження слугували класичні твори Конфуція, «Менцзи», «Записи навчання», «Велике вчення» та повний набір представлених конфуціанських доктрин. Аналізується період заснування конфуціанської думки, час, коли були закладені теоретичні основи конфуціанства


ЛІТЕРАТУРА

“Chéngjiù zìshēn” de zhìhuì: Rújiā de dàodé zìzhǔ xìng hé zìwǒ fǎnsī [J]. Wáng Zhōngjiāng. Qílǔ xué kān. 2019 (06)

1949—1955 Nián zhōngguó dàlù kǒngzǐ yánjiū de lěngqīng jí qí chéngyīn [J]. Yánghóngyǔ, Wáng Jié. Lìshǐ jiàoxué wèntí. 2020 (04)

Fēilǐ cóng quán: Kǒngzǐ guānyú “fēilǐ” yánxíng de zhǔzhāng [J]. Hú Bówén. Rénwén tiānxià. 2020 (23)

Jīntiān wǒmen rúhé rènshí kǒngzǐ ‒ “chéngfāngpíng tán kǒngzǐ” píngjiè [J]. Fù Hǎiyàn. Jiàoyù shǐ yánjiū. 2021 (04)

Kǒngzǐ “lè jiào” xīn lùn [J]. Wángqízhōu. Tiānjīn shèhuì kēxué. 2021 (02)

Kǒngzǐ de lǐxiǎng réngé sān jìngjiè lùn jí xiànshí yìyì [J]. Niè Liàng, liúzémín. Húběi shèhuì kēxué. 2021 (02)

Kǒngzǐ duì rújiā “zhōngjí guānhuái” de diànjī ‒ yǐ “lúnyǔ” lùn “mìng” wéi lì [J]. Hánchuánqiáng. Xuéshù lùntán. 2010 (03)

Kǒngzǐ wèihé zài xīfāng “quān fěn” 400 nián [J]. Chénqíwěi, Zhào Lù. Fǎrén. 2021 (01)

Kǒngzǐ yǎnzhōng de “zhí” nán hé “zhí” dào [J]. Zhàojiǔgē. Tuánjié. 2021 (06)
Lúnyǔ [M]. Nánjīng chūbǎn shè, Jiǎngniànzǔ, 2019

Lúnyǔ xīn jiě [M]. Shēnghuó·dúshū·xīnzhī sānlián shūdiàn, Qiánmù, 2012

Lúnyǔ zhòng de míngyán [M]. Shànghǎi rénmín chūbǎn shè, nánhuáijǐn jiǎngshù, 2009

Qiǎn tán rújiā héxīn sīxiǎng dí dàng dài jiàzhí jí shíxiàn lùjìng [J]. Zhūyánjūn, Guōyànyàn. Kāshén dàxué xuébào. 2016(05)

Rújiā “xiào” wénhuà sùyuán ‒ yǐ “lúnyǔ” wèi héxīn [J]. Sòngzhènkūn. Míngzuò xīnshǎng. 2017(12)

Rújiā xuéxí mùdì bié yì [J]. Sūnhuáibīn, Dùyànchūn. Jiānghǎi xué kān. 1999(05)

Rújiā zhīdào de fǎ xiàn [J]. Xiètáofāng. Gǔdiǎn wénxué zhīshì. 2017(01) Shénme zuì zhídé xuéxí hé zhīxiǎo ‒ Lùn Kǒngzǐ de “xué dào” hé “zhī dào”[J]. Wáng Zhōngjiāng. Zhéxué Dòngtài. 2022(01)

Xiānqín shí rén yǎnzhōng de kǒngzǐ xíngxiàng tànxī [J]. Fùmàoxù. Hēilóngjiāng shèhuì kēxué. 2022(01)

Yánzhe kǒngzǐ de sīxiǎng lùxiàn ér xíng [J]. Liú Dōng. Dúshū. 2022(03)

Zǎoqí rújiā “wéi jǐ zhī xué” yǐ “xīnshù wéi zhǔ” de yìyì ‒ yǐ xīn guānniàn de qǐyuán hé shēnxīn guānxì wèi xiànsuǒ [J]. Kuāng Zhāo. Húběi shèhuì kēxué. 2021(09)