Перейти до контенту

СТИМУЛЮВАННЯ ТВОРЧОГО ВИРАЖЕННЯ ДИТИНИ НА КУРСІ РАННЬОГО МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ


pdfРафал Майзнер

проф. д-р габ. Гуманістично-технічної вищої школи у Бєльсько-Бялій, Бєльсько-Бяла, Польща

e-mail: majzner@ath.bielsko.pl

ORCID ID https://orcid.org/0000–0003–1869–5894

DOI:


Ключові слова: творча діяльність, музичне самовираження дитини, освіта вчителів, якісні дослідження.


АНОТАЦІЯ

Автор дослідження розглядає питання, пов’язані зі стимулюванням творчого самовираження дітей молодшого шкільного віку. Висвітлено сутність, форми і методи музичного вираження, а також умови, дотримання яких дає можливість його розвитку. Метою роботи є не лише презентувати результати проведених досліджень з розвитку творчого самовираження дітей, а й показати необхідність та підстави проведення якісних досліджень з питань розвитку творчого самовираження дітей. Завдяки якісному методу можна зрозуміти правила, процеси та механізми творчої діяльності. Приклади творчих музичних вправ із використанням імпровізаційних завдань на уроках початкової школи, розроблені опитаними людьми з метою змінити навчальну практику у школах, можуть стати натхненням для проведення якісних досліджень творчого самовираження дітей.


ЛІТЕРАТУРА

Burowska, Z. (1980), Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole, Warszawa.
Dziedziewicz, D. (2009), Twórczość dziecka — problemy identyfikacyjne [w:] Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria. Metodologia. Diagnostyka, red. M. Karwowski, Warszawa.
Flick, U., (2011), O serii: Niezbędnik badacza [W:] G. Gibbs. Analizowanie danych jakościowych, Warszawa.
Kojs,. Dziecięca muzyka eksperymentalna [w:] Dziecko w świecie muzyki, red. B. Dymara, Kraków.
Lipska, E., Przychodzińska, M. (1991), Muzyka w nauczaniu początkowym. Metodyka,
Warszawa.Niziurski, M. (2006), Z zagadnień muzycznej twórczości dziecka [w:] Edukacja muzyczna. Tożsamość i praktyka, Lublin.
Pielasińska, W. (1996), Ekspresja i komunikacja międzyludzka [w:] Świat człowieka, świat sztuki, red. M. Śnieciński, Warszawa.
Sacher, W. (2006), Ekspresja muzyczna dzieci w szkole ogólnokształcącej [w:] Edukacja muzyczna. Tożsamość i praktyka, Lublin.
Szmidt, K. J. (2006), Twórcze czy nie? Kontrowersje wokół kreatywności dzieci, „Meritum” nr 1 (1).
Żuchelkowska, K. (2005), Metody twórcze i ich wpływ na rozwój zdolności muzycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym [w:] Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. Zdolności i stymulowanie ich rozwoju, T. 1, Kraków.