Ольга В. Бойко
аспірантка
Київського столичного університету імені Бориса Грінченка,
Київ, Україна
e-mail: o.boiko.asp@kubg.edu.ua
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-6830-6634
DOI: https://doi.org/10.24195/2616-5317-2025-40.6
АНОТАЦІЯ
Статтю присвячено аналізу впливу когнітивної еволюції людської свідомості на апеляцію рекламних текстів товарів широкого вжитку. Досліджуються рівні розвитку людської свідомості та їхнє відображення у сучасних мультимодальних текстах товарів широкого вжитку. Метою є студія рекламного дискурсу як когнітивної діяльності в англомовному рекламному дискурсі, а також окреслення основних когнітивних прийомів і лінгвістичних засобів, що використовуються для формування англомовних рекламних повідомлень. Основна увага зосереджена на тому, як когнітивна еволюція впливає на рекламні стратегії. Проаналізовано сім ключових етапів: функціональна комунікація, емоційне залучення, раціональне переконання, соціальні відносини, креативність, аксіологічний та ідеологічний впливи. Кожна стадія проілюстрована прикладами реальних рекламних кампаній, які демонструють, як бренди узгоджують свої повідомлення зі свідомістю споживачів. Дослідження показує, що ефективна реклама використовує когнітивні та емоційні тригери для посилення переконання, лояльності до бренду та залучення споживачів. Основні завдання – розглянути праці українських і закордонних дослідників із проблеми, виокремити й описати рівні когнітивної еволюції та лінгвістичні засоби англомовних рекламних текстів, а також простежити відображення цих рівнів у рекламних текстах через взаємодію з аудиторією та відтворення культурних концепцій через рекламну комунікацію. Студія значною мірою спирається на таблицю еволюційної типології розвитку людської свідомості О. С. Колесника. Стаття показує, як рекламодавці використовують мовний код та інші елементи мультимодальних текстів для створення переконливих кампаній, що мають культурний резонанс і відповідають різним рівням розвитку людської свідомості. Актуальність дослідження полягає в необхідності осмислення (а) механізмів розширення рекламою нашого розуміння комунікативних процесів; (б) способів сприяння сучасними мультимодальними рекламними текстами ефективній та етичній рекламній комунікації в умовах глобальних трансформацій, а також зміні способів взаємодії з аудиторією через мовні та когнітивні стратегії.
Ключові слова: рекламний дискурс, мультимодальний рекламний текст, когнітивна еволюція, мовний код, візуальна метафора.
ЛІТЕРАТУРА
Колесник О. С. Міфологічний простір крізь призму мови та культури: монографія. Чернігів : РВВ ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка, 2011. 312 с.
Колесник О. С. Системні основи мовного моделювання. Науковий вісник Чернівецького університету, 2020. № 823. С. 112–117.
Колесник О. С. Семантичне поле «КАТАСТРОФА» у картинах альтернативних світів: квантитативний вимір. Studia Philologica, 2024. № 1 (22). С. 96–116.
Макєдонова О. Д. Лінгвостилістична організація та прагматичне функціонування англійськомовного рекламного дискурсу : автореф. дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Запоріжжя, 2017. 229 с.
Огієнко І. С. Дискурс та підходи до його аналізу: погляди на проблему сучасних англомовних дослідників. Наукові записки. Серія «Філологічна», 2012. № 23. С. 98–102.
Палієнко А. М. Семіотичний аналіз медіатексту: теоретичні основи. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки, 2013. № 111. С. 225–228.
Словник української мови. URL: https://sum.in.ua (дата звернення: 25.01.2024).
Advertisement by FCB, Argentina | Healthcare advertising, Guerilla marketing, Creative advertising campaign [Зображення]. 2022 (б. д.). URL: https://www.pinterest.com/pin/858076535273474197/.
Apple targets Android switchers in latest series of simple ads. 2022 [Зображення]. (б. д.). Cult of Mac. URL: https://www.cultofmac.com/news/switch-to-iphone-ads.
Boiko O. V. Modern English advertisements of toothpaste: Rhetoric perspective. Studia Philologica. 2021. № 2 (17). P. 15–20.
Don't buy this jacket black friday and the New York times. 2022 [Зображення]. (б. д.). eu.patagonia.com. https://eu.patagonia.com/dk/en/stories/dont-buy-thisjacket-black-friday-and-the-new-york-times/story-18615.html.
Farlex Dictionary of Idioms (2015). URL: https://idioms.thefreedictionary.com/brainfood. Retrieved March 24 2025.
Foaming hand wash ads, dispenser bottle with transparent bubbles and glitter bokeh background in 3d illustration | Minh họa 3d, Bokeh, Etsy. 2022 [Зображення] (б. д.). URL: https://pin.it/1jpEJbI.
LEGO brings fantastical moments to life in latest advertising campaigns | Lego print, Lego poster, Creative advertising. 2022 [Зображення] (б. д.). URL: https://pin.it/2nLmxQ1.
Make Hearts Fly | Tiffany engagement ring, Tiffany engagement, Jewelry rings engagement. 2022 [Зображення] (б. д.). URL: https://pin.it/2STnQlD.
Marketing Design – Everything about Marketing Graphic Design | Creatividad publicitaria, Nike publicidad, Publicidad inteligente. 2022 [Зображення] (б. д.). URL: https://pin.it/20onrxy.
Merriam-Webster: America's Most Trusted Dictionary. URL: https://www.merriam-webster.com/dictionary (date of access: 25.01.2024).
Pure 🧠 Food 😋 l LEGO | Lego food, Lego, Ads creative. 2022 [Зображення] (б. д.). URL: https://pin.it/6KzAovZ.
Spalding | Sports advertising, Print advertising, Creative advertising. 2022 [Зображення] (б д.). URL: https://pin.it/5MhfLRd.
Watch Jürgen Klopp's Hangry Moment in Snickers' Ad Campaign. 2022 [Зображення] (б. д.). Digital Tripathi. URL: https://www.digitaltripathi.com/ad-library/snickers-ad-with-jurgen-klopp/.